Update 21 augustus 2020

Onze maatregelen tijdens deze periode

U vertrouwt op ons voor uw mobiliteit. Zeker in deze periode realiseren we ons hoe belangrijk het is dat wij uw mobiliteit kunnen garanderen.

In deze tijd begrijpen wij volledig dat u misschien aarzelt om één van onze vestigingen te bezoeken. Wij kunnen u verzekeren dat Nefkens Peugeot alle mogelijke voorzorgsmaatregelen heeft genomen om uw gezondheid en die van uw dierbaren te beschermen. We houden gepaste afstand en hebben onze hygiënemaatregelen aangescherpt.

Werkplaats beschikbaar voor reparatie, onderhoud en schadeherstel

Onze werkplaatsen zijn tijdens deze periode volledig in bedrijf. We hebben voldoende onderdelen op voorraad om uw reparatie en onderhoud professioneel uit te voeren.

Als we aan uw auto werken, nemen we alle mogelijke hygiënemaatregelen in acht. Zo werken we met stuur- en stoelhoezen en gebruiken desinfecterende middelen.

Via onderstaande knop maakt u makkelijk en direct een afspraak voor bijvoorbeeld APK, een onderhoudsbeurt of een aircocheck.


Werkplaatsafspraak maken


Verkoopteam goed (op afstand) bereikbaar

We zijn op verschillende manieren bereikbaar als u niet naar de showroom kunt komen. Onze verkoopadviseurs zijn online bereikbaar en willen u met plezier helpen bij vragen over een nieuwe of gebruikte auto.

Ons volledig aanbod nieuwe auto’s en occasions vindt u op deze website. U kunt makkelijk contact met ons opnemen via de buttons bij de voorraadauto’s. Heeft u vragen over een bepaalde auto, dan kunt onder meer een videogesprek met onze showroom aanvragen. We laten u graag de details van de auto van uw keuze zien

Ook vindt u onze contactgegevens hier op een rijtje. Verder kunt u gebruikmaken van de chatfunctie op deze website; die vindt u in de rechterhoek beneden in de balk ‘Hulp nodig? Ik help u graag’.


Voorraadauto's bekijken

Wij volgen richtlijnen RIVM

Onze hele organisatie volgt uiteraard de richtlijnen van het RIVM en de GGD. Dit houdt onder meer in dat we alle maatregelen nemen om 1,5 meter afstand te bewaren, onderling en met u. In al onze vestigingen hebben we extra aandacht voor hygiëneprocedures. Wij wassen geregeld onze handen, maken gebruik van plastic handschoenen en zorgen ervoor dat onder meer balies, pinapparaten, deurklinken en toiletten veelvuldig worden schoongemaakt.

Ook als we aan uw auto werken, nemen we alle voorzorgsmaatregelen in acht. Zo werken we met stuur-, stoel- en pookhoezen en desinfecterende middelen.

Om de gewenste onderling afstand te bewaren, verzoeken we u - indien mogelijk - onze vestiging alleen te bezoeken.

We zien er uiteraard streng op toe dat medewerkers met gezondheidsklachten thuisblijven. Op deze wijze blijven we in staat u onze vertrouwde service te leveren.

Veelgestelde vragen in deze periode

  • Welke openingstijden hanteren jullie?
  • Kunnen jullie mijn nieuwe auto ook thuis afleveren?
  • Kan ik (op korte termijn) in jullie werkplaats terecht?

Deze en andere vragen worden op het moment veel gesteld. Hieronder een overzicht met de meest gestelde vragen en antwoorden.

Heeft u een andere vraag of speciale wensen? Laat het ons weten en wij doen ons uiterste best u zo goed mogelijk te helpen.


Neem contact met ons op

Veelgestelde vragen

AANKOOP VAN EEN AUTO

Hoe blijf ik op de hoogte van jullie nieuws en wijzigingen in deze periode?

Close

Nieuws en wijzigingen communiceren we via de sectie 'Nieuws' op deze website.

Verder kunt u nieuws volgen via onze sociale kanalen: Facebook, Instagram en Linkedin.

Naar sectie nieuws

Ik heb interesse in een auto uit jullie voorraad. Echter kan ik niet naar de showroom komen.

Close

Heeft u een auto uit onze voorraad op het oog, dan kunnen we u deze ook (beter) laten zien door middel van een videogesprek.

Druk op de knop 'videobellen aanvragen' bij de auto van uw keuze en we helpen u snel verder.

Naar de voorraadauto's

Welke openingstijden houden jullie aan?

Close

We houden in principe onze reguliere openingstijden aan. Hierop zijn enkele uitzonderingen:

  • De koopavond van Nefkens Roden is voorlopig afgelast. Deze vestiging is op donderdagavond geopend tot 18.00 uur.
  • Nefkens Groningen sluit doordeweeks haar deuren om 18.00 uur en de koopzondagen zijn voorlopig afgelast.

Overzicht openingstijden

Kan ik nog steeds een proefrit maken?

Close

Ja, dit is mogelijk. We willen graag aanstippen dat we extra maatregelen hierbij in acht nemen;

  • De documenten die nodig zijn (rijbewijs, proefritformulier) worden geregistreerd zonder fysiek contact.
  • De auto wordt gedesinfecteerd voorafgaand aan de proefrit.
  • We desinfecteren de autosleutel voor en na de proefrit.
  • De verkoopadviseur kan niet met u meerijden tijdens de proefrit.
  • Verstrekken van uitleg over de auto doen we buiten de auto en op gepaste afstand.

Naar de online showroom

Kan ik mijn auto laten taxeren?

Close

Ja, dat is mogelijk. We nemen de volgende maatregelen bij een taxatie:

  • Omdat we de auto ook aan de binnenkant inspecteren, hebben we uw autosleutel nodig. Deze desinfecteren we voor en na gebruik.
  • Mocht de verkoopadviseur tijdens de taxatie plaatsnemen in de auto, dan draagt hij/zij handschoenen en gebruikt beschermende materialen zoals hoezen voor het stuur, de stoel en de versnellingspook.

Vraag een taxatie aan

Mijn auto wordt binnenkort afgeleverd. Gaat dat nog steeds door op de geplande datum?

Close

In principe gaat de aflevering door. Mocht er vertraging ontstaan, dan nemen we contact met u op.

We nemen de volgende voorzorgsmaatregelen voorafgaand aan/bij de overdracht van de auto.

  • Wij groeten u zonder handdruk.
  • Wij bewaren gepaste afstand.
  • U krijgt - zoals u van ons gewend bent - uitleg over de auto, maar deze wordt buiten de auto gegeven.

Mijn nieuwe auto staat binnenkort klaar, maar ik kan hem niet ophalen. Zijn er andere opties?

Close

Uiteraard zijn er andere mogelijkheden; we kunnen de auto bijvoorbeeld bij u thuis langsbrengen.

Kunt of wilt u niet naar onze showroom komen, neem dan contact met ons op. We bespreken graag de mogelijkheden.

Neem contact met ons op

Komt de door mij bestelde auto op tijd?

Close

Heeft u een auto uit onze voorraad gekocht, dan kunnen we deze in principe op de afgesproken datum leveren.

Heeft u een nieuwe auto besteld? Een deel van de geplande afleveringen van nieuw bestelde auto's is niet vertraagd en komt dus op tijd.

Echter, een groot aantal Peugeot-fabrieken heeft vertragingen in de productie opgelopen. Het kan hierdoor helaas voorkomen dat we de geplande levering van uw auto niet op de afgesproken datum kunnen doen. Bij eventuele vertraging nemen wij contact met u op.

ONDERHOUD & REPARATIE

Close

Kan ik op korte termijn in jullie werkplaats terecht?

Close

Onze werkplaatsen zijn geopend. Hier (vestigingsdetails) vindt u onze openingstijden per vestiging.

U kunt terecht voor onderhoud, reparatie, APK en schadeherstel. We hebben veel ruimte in onze werkplaatsagenda en kunnen u snel helpen.

In onze online afspraakplanner kunt u direct onze beschikbaarheid zien en een afspraak maken:

Afspraakplanner

Ik heb gehoord dat er een terugroepactie voor mijn auto geldt. Moet ik een afspraak maken?

Close

Ja, dit is zeer aan te bevelen. Zeker als het om een veiligheidsactie gaat. 

Maak direct uw afspraak

Ik ben te laat ben voor het fabrieksvoorgeschreven onderhoud. Verlies ik dan mijn fabrieksgarantie?

Close

Als u in deze bijzondere omstandigheden niet in de gelegenheid bent om het door de fabriek voorgeschreven onderhoud te laten uitvoeren, geldt een extra tolerantie van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt). 

Dit geldt echter niet voor APK. Hiervoor blijft de APK-datum van het RDW geldig.

Maak uw afspraak voor APK of fabrieksvoorgeschreven onderhoud

Welke voorzorgsmaatregelen nemen jullie bij onderhoud of reparatie?

Close
  • Uw autosleutel wordt gedesinfecteerd voor en na gebruik in de werkplaats of opgeborgen in een afsluitbaar plastic zakje.
  • Uw auto wordt in de werkplaats voorzien van beschermende materialen, zoals stoel-, stuur-, en pookhoezen.
  • We nemen niet plaats bij u in de auto.
  • Onze medewerkers pauzeren in kleine groepen en houden gepaste afstand van elkaar.
  • We verzoeken u zo veel mogelijk alleen naar onze vestiging te komen.
  • We vragen u om digitaal te betalen indien mogelijk.

Kan ik wachten tijdens werkzaamheden aan mijn auto?

Close

Indien mogelijk verzoeken we u vriendelijk buiten onze vestiging te wachten. We begrijpen dat dit echter niet altijd mogelijk is. U kunt dan onze vestiging terecht. We vragen u om zo veel mogelijk alleen te komen en de vereiste afstand van anderhalve meter te bewaren.

Hartelijk dank voor uw begrip.

Plan een werkplaatsafspraak

Ik heb vervangend vervoer nodig. Is dit hygiënisch?

Close

De auto die u meekrijgt als vervangend vervoer wordt vooraf door ons gedesinfecteerd.

Kan ik mijn auto nog steeds langsbrengen voor onderhoud, reparatie, schadeherstel of een bandenwissel?

Close

Indien u geen gezondheidsklachten (richtlijnen RIVM) heeft, bent u van harte welkom om uw auto langs te brengen. We nemen alle voorzorgsmaatregelen in acht om uw auto op een hygiënische manier te behandelen.

Heeft u nog geen afspraak, plan deze dan makkelijk en snel online:

Naar de werkplaatsplanner

Kan ik mijn bestaande afspraak verplaatsen?

Close

Kunt of wilt u niet naar onze vestiging komen, dan is het uiteraard mogelijk om uw afspraak te verplaatsen.

Neem contact met ons op, dan maken we samen een nieuwe afspraak:

Via ons contactformulier


Telefonisch

Wat kan ik doen om de luchtkwaliteit in mijn auto gezond te houden?

Close

Hygiëne en een gezonde luchtkwaliteit in uw auto zijn erg belangrijk.

Om het binnenklimaat in uw auto uw auto fris en gezond te houden is het belangrijk uw airco regelmatig te laten checken. Regelmatig onderhoud aan de airco en het tijdig vervangen van het aircofilter voorkomen de ongebreidelde groei en verspreiding van bacteriën en schimmels. We raden u aan 1x per jaar de airco te laten controleren. Ook is een controle aan te bevelen als u last heeft van een onfrisse lucht in de auto.

Plan nu uw aircocheck laten uitvoeren (ter waarde van €24,95):

Plan uw gratis aircocheck

.