Update 23 februari 2021
Bij Peugeot, Citroën en DS is betrouwbaarheid één van de kernwaarden. U moet kunnen vertrouwen op de veiligheid en het comfort van uw auto. Daarom hanteert de fabrikant een strikt systeem voor kwaliteitscontrole. Dit systeem geeft aan dat auto's van bovengenoemd type geïnspecteerd en behandeld moeten worden. Dit wordt een kwaliteitsverbeteringsactie (of terugroepactie) genoemd.
De fabrikant vraagt ons om de software in uw auto te updaten. Hiermee wordt de diagnose van de rembekrachtiging verbeterd en kan voorkomen worden dat deze minder goed werkt. Verder controleren we de distributieriem op onvolkomenheden.
Het is belangrijk dat u zo spoedig mogelijk een afspraak maakt. Beslist noodzakelijke werkzaamheden worden gratis uitgevoerd.
Maak direct een afspraak in onze werkplaatsagenda via de knop hieronder. Dit doet u door uw kenteken en kilometerstand in te vullen in de online planner. Bij stap 2 vinkt u het item 'Kwaliteitsverbeteringsactie' (onder het kopje 'Reparatie') aan. U kunt vervolgens zelf een datum en tijd kiezen.
Mocht u vragen hebben of advies willen, laat het ons dan even weten. We helpen u graag verder!
Door een mogelijk mankement aan de distributieriem kan de werking van de vacuümpomp en rembekrachtiging beïnvloed worden.
Modellen met een driecilinder 1,2 l PureTech-benzinemotor (met bouwjaar 2014-2018) zijn voorzien van een distributieriem die door de motorolie wordt gesmeerd (ook wel 'vochtige riem' genoemd). Hiermee wordt de mechanische wrijving in de motor tot een minimum beperkt. Dit komt de prestaties van de auto, waaronder een laag brandstofverbruik en lage CO2-uitstoot ten goede.
De fabrikant adviseert de distributieriem elke 100.000 km of elke 6 jaar (hetgeen 't eerst bereikt wordt) te vervangen. Controle van de distributieriem is opgenomen in de periodieke onderhoudsbeurt.
We raden u ten zeerste aan om het geadviseerde onderhoudsschema van uw auto te volgen. Dit is belangrijk voor uw veiligheid, levensduur van de motor en behoud van fabrieksgarantie. Ook adviseren we u geen producten (additieven) aan de motorolie toe te voegen.
Indien u al klant bij ons bent, ontvangt u een oproep zodra het tijd is voor de volgende onderhoudsbeurt. Bent u nog geen klant? Uiteraard helpen we u graag. Vraag advies aan via een van onze vestigingen of maak direct een afspraak in onze werkplaats.